torsdag 30 juni 2011

Kan man verkligen altra vad som helst??

( Altra= att dekorera/klä en sak med bland annat scrapbook-material, som papper, band och blommor. Det kan t.ex vara en ask, en tavelram eller precis vad som helst, som här- en radio!)

- Ja, jag tror faktiskt det! ( Husdjuren hukar sig för att undvika att bli fastlimmade någonstans eller få prima-blommor i öronen) Den lilla radion ( ca 10x10 cm) med batterier var visserligen söt som den var, men ingenting kan väl bli sämre av lite pyssel? Med papper från Graphic 45, och Bo Bunny klädde jag sidorna och slipade kanterna med sanpapper för ett naturligt slitet utseende.

"Propeller-klockan" hittade jag i mina gömmor, men jag tror att den kommer från Tim Holtz. Liknande, t.ex dessa klockor kan man såklart använda, eller andra metall-"grunkor". Jag tycker att tyngre grejer fastnar bäst med antingen gluedots eller glace (som jag förbrukar snabbare än det hinner torka) På knappar till volym/ kanal fäste jag knappar, som jag samlar på mig i en låda, tänk på att plocka av knapparna från jeans eller gamla jackor som är trasiga och ska slängas. Likadant med spets från kasserade gardiner och så vidare. Visarna till klockan hittar Du här.


På locket använde jag ett notpapper och skrev texten med alfabet-stickers.
Ordet "music" är täckt med den uuuunderbara produkten crackle-paint som ger en krackelerad yta, som man sen kan chalka/ distressa över för att få mer färg i sprickorna.





Tack för titten, mer altrat kommer snart upp på bloggen... Och kom ihåg, var inte rädd för att altra något annorlunda! Säkert har du en vas, konservburk, korg eller något annat du tröttnat på. Berätta gärna här och länka till dina alster om Du vill!

Kram/ Sandy

2 kommentarer:

Stephi sa...

riktigt grym!!!!

annkan sa...

Wow, den här var ju riktig läcker!!