torsdag 7 april 2011

Birdwatching

Hej
Jag heter Jenny och kommer vara gäst dt på torsdagar under april månad. Till vardags hittar ni mig på Kottens Corner

Jag fick en scrapbooking kurs i möhippepresent när jag skulle gifta mig 2006, men det dröjde ända till senhösten 2007 innan jag hann gå den. Jag kände direkt att det var något för mig, men det tog ett tag innan jag kom igång.

Om jag ska specificera någon stil skulle jag gissa att jag är ganska klassisk. Jag scrappar helst i naturfärger och andra milda färger. Starka färger kan funka under rätt omständigheter, men det hör till ovanligheterna bland mina alster.

Distressdynorna är det käraste jag äger och det märks ofta på det jag gör. Inky fingers är ett begrepp som är välkänt i hushållet och jag har alltid fullt sjå att få bort all färg innan jag åker till jobbet. När jag gör layouter är det till största delen reselayouter då jag reser en del. I slutändan blir det ändå mest kort och altrade saker då formatet känns behändigt.

Jag älskar att testa nya tekniker och produkter och befinner mig mycket på amerikanska forum där det senaste dyker upp först.

Hoppas att ni finner lite inspiration bland mina alster!

Jag fick äran att leka runt med Primas Jack & Jill Celebration collection och min katt Osiris fick agera modell för min första skapelse:


Som bakgrund har jag använt den småblommiga sidan av “Up, up and away”.

Jag har använt Martha Stewart´s Punch Around the Page serie för att få en border runt det vita cardstock pappret. Alla stämplarna kommer från Tim Holtz och jag har stämplat med Distress Ink Black Soot.


Knappen är från Bag O´ Buttons. Den häftiga metallblomman hittar ni här.
Jag har klippt upp bladen för att ge blomman lite form och satte en vit ros i mitten.

Chipboarden har blivit målade med vit akrylfärg. Sedan har jag färgat in nedre delen av bokstäverna med Distress Ink Bundled Sage och övre delen med Forest Moss. Till sist lade jag på ett lacker Crackle Paint (Rock Candy).


Den stora Prima blomman hade jag i en låda. Den fick lite av nya läckra Paprika Sticklesen på sig. Metallbladet gjorde sig bra med de orangeröda färgerna. De små rosorna har blivit distressade med Distress Ink Walnut Stain. Så har även Martha Stewart bordern Doily Lace.


Jag fick även med lite grungeboard i mitt paket som jag målade med vit akrylfärg. Sedan distressade jag delar av den med Distress Ink Wild Honey, Rusty Hinge allra längst ut på kanterna och Aged Mahogany innanför. När det torkat lade jag på lite Stickles Paprika i kanterna. Allra sist lade jag ett lager Crackle Accents.

Textpappret i bakgrunden är en bit av ett gammalt Prima papper jag hade i en låda.

Kram Jenny

3 kommentarer:

Hemma hos Peggy sa...

Ohhh vilken fin LO. Verkligen!!!
Gillar hela bloggen faktiskt.
Kommer tillbaka.
Kram

Outi sa...

Supersnyggt!!!

Kram, Outi
http://pappersgalen.blogspot.com/

Unknown sa...

Sååå söt!!! Snygg LO!
kram Milo