torsdag 28 april 2011

Gratulationskort

Hej
Då har jag kommit fram till mitt sista dt-inlägg här på Countryscrap. Om ni är intresserade av att se mer av vad jag gör så är ni mer än välkomna in på min blog på http://kottenscorner.blogspot.com/.

Min sista Jack & Jill kreation är ett gratulationskort i ljusrosa nyanser.


Samtliga mönstrade papper kommer från Primas Jack & Jill papper "Up, up and away". Symaskinen fick också vara med och jobba lite.

Jag har använt en Tim Holtz textstämpel och stämplat det ljusrosa pappret med Distress ink Frayed Burlap för att få lite mönster i det. Den rosa Gratulerar stämpeln (Distress Ink Victorian Velvet) har jag designat själv och beställt direkt från en stämpeltillverkare.

Den söta spetsen var en liten restbit jag hade i lådan, likaså Prima blomman som har blivit sprayad med Smooch Spritz Vanilla.


Hjärtat har jag skurit ut med min Gazelle och målat längs kanten med Crackle Paint Rock Candy. Jag har sedan lagt på lite Tattered Rose Distress Ink och lite Walnut Stain längst ut på kanten. Blomman fick lite grå floss under sig.

Kram
Jenny