lördag 10 december 2011

Ett grattis kort

I dag visar jag ett grattiskort, vem som ska få det vet jag ej ännu, utan det är ett
"bra att ha kort". Sådana har jag sällan, men så bra att ha hemma.


Jag blev "in LOve" när jag såg detta papper i mitt Dt paket, himla fint Prima papper.
En gul bas, sedan brunt blev en fin brytning. Ett halvt tårtpapper är som bakgrund, även 2 olika band.

Blommor jag använt är Primas turkosa blomma, små countryflowers rosor, brun spets blomma samt de som tillhör min privata stämpel. Buketten av blommor knöts i hop med ett gulligt organzaband. Små pärlor satte jag på blomman samt på spetsen.

Jag har gjort en liten ficka av snutten som blev kvar av Prima pappret, vikt in kanterna och stansat dem. Där stoppade jag en tag med band.
Återigen har jag använt resistcanvas från Prima. Skeden tekannan och nyckeln är mistade.

Ha en fin dag,

1 kommentar:

NHL sa...

Det här var ett väldigt charmigt kort! Gillar speciellt hur du använt blommorna.