söndag 9 oktober 2011

Inte lördag men nästan!

 Hej allihopa!
Jenni här igen...

Det blev en låååång och otroligt mysig dag i går när vi var ett stort glatt gäng som befann oss på den härliga "Frändescrappen"...
Country Scrap var en av butikerna som var med med delar av sitt sortiment, och inspirationen och köpglädjen stod högt i tak!
Personligen vill jag tacka Ulrika Mars och Paula Lagergren, för ÄNNU EN scrapträff som slår det mesta i "mysighets och kanonbraordnat-vägen"...
Maten, utmaningarna, lotteri-vinsterna, godiset och SÄLLSKAPET var det bästa på mycket, mycket länge! Jag har redan anmält mitt intresse för nästa träff där uppe, trots att ingen datum är spikad ännu.
Denna träffen är INGET MAN VILL MISSA (för allt smör i Småland, som man säger..Hehe!)

EN utav utmaningarna bestod i att göra en layout med HÖST-TEMA.
Den skulle innehålla 
BAND
KNAPP och minst en CHARMS.


Jag kom på det liiite sent (som vanligt!) men lyckades knåpa ihop en LO till utmaningen, och dessutom med lite nyheter från Country Scrap´s sortiment.
Så det får bli detta som jag bloggar om denna helgen!


En brun cardstock som bas.
Ett mönsterpapper från LJUVLIGA PRIMA...
(Just detta som jag använt hörde jag att det är på väg till butiken igen!)
Skar ut med skalpellen mittbiten på den sistnämnda, men försökte spara dom där små söta detaljerna.
"Skruffsade" (ja, det ordet har jag själv hittat på) kanterna invändigt och chalkade med lite mörkgrön DISTRESS

 Lite "lager på lager" med "mattor" under fotona, och det översta flikade jag upp och "skruffsade"...jajajaja....distressade! och chalkade med Distressfärgen WALNUT STAIN .
INNAN jag monterade fast alltihop så sprayade jag med lite hemmagjord glimmermist i kopparfärg och guldfärg. Allt för att få den där fuktiga och glittrande känslan som bara höstfärger kan ge!

Uppe i vänsterhörnet gjorde jag en rulle som jag också skrynklat till lite och distressat och chalkat kanterna på.Lite brunt snöre att ha runt, och i dessa hängde jag ett par små mini-knappar som jag hade i mina lådor. (Fick ju inte glömma knapparna med tanke på reglerna i utmaningen! ;)

 Och ett par charms skulle också dit ju!
En KLOCKA och ett METALLHÖRN fick pryda högerhörnet.
En pytteliten älva som jag hade i mina lådor fick hänga där lite under en av 

 Ovan en närbild på det andra fotot. 
Det översta pappret (TROR det var från något ur Bo Bunny´s äldre serier.) gjorde jag samma med som det förra. Glömde säga att jag brukar vika lite kraftigare streck på pappret där och dra försiktigt med 
mitt BLENDING TOOL som jag här i detta fallet använt på ......
"Distressernas etta"...Walnut Stain...Haha!!

(Måste köpa ny snarast för nu börjar den ta slut....)

Och LÖV så klart!
Jag är KÄR!
Japp! 
Så är det....

med glitter på, och som dessutom är så perfekta i färg och form 
så det bara är att smäcka på med hjälp av GLACET förstås.

 Tillsammans med metallblommor och rosorna i lite dova färger 
(också dom svagt guldfärgade på yttersta bladen. en del av dom...)
så är det inte mycket mer man behöver göra för att det ska kännas välarbetat!
Praktiskt när man inte har jättegott om tid och möjlighet...som i mitt fall i går där tiden höll på att rinna ut för inlämnandet av utmaningnen.


Kolla bara in rosorna!

 Jag trodde ALDRIG att jag skulle hinna, pga att jag suttit med lite annat (som åkte i papperskorgen!), men jag hann! Och vet Ni.....
Nu blir det skrytvarning!!!!
JAG VANN första pris i den tävlingen!
Tjoho!!
Och bara DET säger en hel del om hur snygga höstgrejer det nu finns att köpa 
som redan "känns färdiga". Inget extra infärgande, inget extra glittrande...bara att sätta fast!
Rekommenderas varmt för fina höstkort och layouts mm.

*******************

Jag hann med ett kort också på kvällen.
Vilda´s nya STÄMPLAR med Kaffekannehuset, Stora läckra svampar mm har kommit till butiken, och finns nog när som helst i web-butiken också.
Dom är oemotståndliga!!
Här är kaffekannehuset stämplat och sedan målat med Tombow´s pennor och Distresser.

 En brun bas, ett prickigt gammalt papper som jag hade i mina gömmor men som passade bra i färg, och så ett mönsterpapper från Bo bunny i serien TIME PIECE (så klart..Haha! En annan klar favorit)
Tagen gjorde jag också av det där pappret av Bo Bunny, chalkade kanterna och satte i en öljett och ett par band. Den fäste jag med 3 D-tejp för att få lite höjd på grejerna.

 Jag valde att skära ut motivet ur pappret, men självklart kan man ju också stämpla och använda motivet "o-klippt". Personligen tycker jag att det är lite roligare när man klipper/skär ut motiven, om man inte är jätte-duktig på att måla en snygg bakgrund till motivet förstås.
Stämplar målade bara på en bit vitt papper känns lite "ofärdigt" och som att det liksom bara "hänger i luften". Men självklart gör var och en som den vill, och jag är säker på att alla får till det på sitt lilla vis.
Nedan en närbild där jag på det mönstrade pappret målat med VIT PENNA ett litet staket, för att ytterligare få lite liv och bakgrund till kannan. Svarta kanter på det vita, och inte alls "noggrannt" gjort, utan det FÅR vara lite "ruffigt och halvdannt"..
Allt måste inte vara millimeterprecission på, tycker jag!


Inuti blev det bara en färdig-tag som jag klippte ur ett mönsterpapper och chalkade lite på.
Och så ett par andra små grejer som jag klippte ur som jag tyckte kunde passa.


Och hör ni.....GLACE!!


 "Ett hem utan GLACE
är väl inget vidare PLEJS"... 

;) 

Kramis från Jenni
Ses och hörs nästa lördag, om inte förr..

6 kommentarer:

Annieloy sa...

Helt underbara saker Jenni :) Håller med vem kan leva utan GLACE,efter en grundlig genomgång från Sandy om av glacens betydelse ;) Så kan inte jag vara utan heller,helt klart.

Stephi sa...

två jättefina alster!

Evas Pyssel sa...

Inte konstigt alls att du vann med en så ursnygg LO med så många underfundiga detaljer. Och som pricken över i lite glaze här och där . WOW !!! Kram Eva

Anna sa...

Det här var två mycket vackra alster!!

. sa...

Tack för alla snälla kommentarer! Jag blir så glad.. :))

Kramar till er alla!
Jenni

Susanne sa...

WOW så läckra alster du skapat... Layouten är ju helt underbar och jag förstår om du vann med den :)

Kortet gillar jag massor också, så fint du målat staketet. Stämpeln ligger på min önskelista!!!
Ha en skön höstvecka!!!!

Kramizar Susanne