fredag 14 oktober 2011

Oktober- Den numera ROSA månaden!

 Hej alla scrappisar!
Jenni här...

ROSA BANDET är i full gång, och vad kan vara mer behjärtansvärt än detta till hjälp för forskningen på BRÖSTCANCER. Ett helvete för dom som drabbas, och säkert massor med oro och ångest över denna kvinno-sjukdom. 
Själv drabbades jag bara av en enkel förkylning i början av veckan, men med Echinaforce-droppar och massor med citronvatten så fick jag nog "motat Olle i grind". 
En ren bagatell i jämförelse...

Jag brukar sällan ses med ROSA i scrap-sammanhang, men i veckan som gick fick jag verkligen ett riktigt ROSA-anfall...Haha!

Den klatschigaste rosa cardstocken i min samling åkte fram, och jag satte igång.
Faktum är att jag satt just inne på Country Scrap och pysslade lite denna dag när ändå Dotera (Sandy) var där och jobbade. 
Snörvel, snörvel..."bättre bed sällskab ädd att sittda själb"...

Och det blev ett kort till sist!
Jag bara älskar dom nya stämplarna från Vilda´s med deras otroligt fina svamp-motiv!
Under själva stämpelmotivet använde jag ett av 

Att dom papperna just nu är på REA också gör ju ingenting, eller hur?
5 kronor styck, så passa på nu!


 Men hallå???

 Min ena katt Bamse var MYCKET intresserad av vad jag höll på med 
när jag skulle fotografera kortet.. ;))

 Blommor från PRIMA förstås....dom är ljuvliga! 
Och färger som passar så jättebra till massor av alla 
nya papper som kommit i sommar och höst!

Och en liten spets som gjorde det hela ännu mer "tjejigt"...


Motivet målade jag med både DISTRESSER och Tombow pennor.
Perfekta att blanda och komplettera om man så önskar!
För att inte motivet skulle "hänga i luften" så gjorde jag en liten "horisont" där på mitten.
Ritade med svart smal tuschpenna (vattenfast!) lite granar och träd och ett litet staket.
Och några fåglar som flyger....
En smal svart kant runt alltihopa ramar in själva motivet.

 En brads hittade jag i en av mina lådor i exakt samma färger som jag målat i, 
så den fick pryda höger-hörnet.
Det syns lite dåligt här på bilden...
...men SJÄLVKLART duttade jag på "GLACE" på både fönster och på dom vita prickarna på svamparna. Och på skorstenen... ;)
Och liiite på stenarna som jag ritat dit ....
Jajajaa..."Glejset är min last"...

 Inuti skar jag till lite till ur samma papper från BO BUNNY, 
och kollade så att man kan gissa sej till vad texten säger.
Hann inte sätta dit någon ljusare tag där inne att skriva på, men jag kom på att man ju faktiskt kunde skriva med en VIT penna när det var dags för texten sen i framtiden.

 ÄR då ROSA en höstfärg?
Nej, kanske inte.
Rosa och sprakande orange borde ju se hur tokigt ut som helst.
Men jag gillade det....
Kanske för att jag kommit på att det ju faktiskt ÄR ganska mysigt med rosa kort....
...eller så var jag nog bara tillfälligt förvirrad av förkylningen...Hihih!

En av dom andra katterna (jag har 3), Bamse-Lina, hade också kommit nu för att se vad jag höll på med där ute i den härliga höst-solen....
Vilket väder vi haft i veckan här på västkusten...HELT otroligt skönt!
Hoppas att Ni andra runt om i landet också haft en riktigt skön höst-vecka.
Och hoppas också att jag kanske kunnat inspirera till lite "våghalsighet" i färgsättning, där man kanske annars alltid använder det invanda och traditionella?
Skriv gärna en rad ibland kommentarerna om vad NI tycker om ett rosa höstkort?
Kanske blir det limegröna julkort också i år? 
Haha....vem vet?

Fortsätt ha det gott så ses vi nästa lördag igen!
Tiden går så fort, och vi närmar oss slutet av Oktober....
Det har hitintills varit JÄTTEROLIGT att få skapa lite och blogga om härinne, och något lite mer ska jag väl hinna med. Har faktiskt redan börjat på en grej....
Ingen layout....inget kort...ingen dekorerad ask....Ni får se sen!

Kram på Er och njut vidare i höstsolen!
Jenni

5 kommentarer:

Annieloy sa...

Ljuvligt kort,även om det är rosa ;) Tycker det är jätte fint,mycket bra jobbat :)

Christine S sa...

Hej, det är så roligt att titta in här o hitta dina inlägg. Man blir glad o känner riktigt inspiration när man ser dina fina fotos. Tack! Önskar dig en härlig helg!

Kram
Christine S

Bertis sa...

jättefint =)

Margareta sa...

Visst kan hösten även vara rosa! Underbart kort! Gillar allt! BoBunnypapperet ska jag kolla in extra!

. sa...

Tack så jättemycket för Era gulliga kommentarer! *glad*

Kramis, Jenni