onsdag 7 september 2011

Ett gammalt skåp..

..visar jag i dag. Ujuj vilket pill det var och de små dörrarna blev lite skeva efter ett tag, något ni får stå ut med :-) Dock tycker jag att det blev ett gulligt skåp.

Uppe på skåpet fick det plats med många härliga blommor: Vita rosor, cherry blossom samt benvita rosor. Ni ser även spets och ett ljusblått organzaband. Allt ligger på ett lager av gammal spetstyg.(eget)
En söt liten hjärt-pin och en nyckel samt en fin text från ett klippark från Pion blev fin dekoration.

Som ni ser är dörrarna på skåpet skevt, men men... Benen är gjorda av 4 tändstickor som jag satte i hop, distressade och satte dit med lim pistol. Alla papper jag använt är Pion Design, detta och detta. Förutom cardstocken som jag distressade med vintage photo.

Stången rullade jag i hop och klistrade fast, gjorde egna galgar som jag distressade och hade perfect pearls på i guld. Kläderna är från pappersdockor jag hittat på nätet. Jag tog en gammal handduk och klippte i små bitar och rullade i hop, satte stygn genom dem båda och satte sedan fast dem. De små lådorna fick en liten spets med en Martha S stans. Det pilligaste av allt var att göra den lilla BHn. Men visst blev den gullig? Ett fint metall hjärta ser ni på bilden.

Klänningen fick det blåa organzabandet som dekoration samt en ljusblå halvpärla.

Tack så mycket för ditt besök,
Stephi

12 kommentarer:

Cornelia sa...

Säger bara: WOW!!!

Unknown sa...

Helt underbart:-D jag har sagt det förut med dom här små tittskåpen du gör att dom bara är så himla fina!!!

Päivi sa...

Nä snart hittar jag inga ord... sitter bara och gapar ... WOW!!!! Såååå underbar!!!!

Kattiz sa...

Jössös vad du är påhittig! Så fantastiskt fint!!!! Sitter bara och njuter!
Kram Kattiz

Kellis sa...

Underbart! Helt och hållet underbart! Ibland är det så härligt att man hittat denna hobby, bara för att man får se sådana mästerverk...

/Kathleen

Unknown sa...

This is fun cool work.
byebye,Lean

Sandra sa...

Helt Underbart!!! Så fint!
Den lilla bhn är supersöt!

Du är så fantastiskt duktig!

Carola sa...

Underbart litet skåp!

Ziro sa...

Wow du är helt otrolig! Superfint och jag tycker om de skeva dörrarna!!! BH:n är supergullig.

Carolas lilla Vrå sa...

Åh va fint!! Underbar idé och så snyggt skapat!!
Woww!!

Anette sa...

Underbart fint Stephi, och vet du vad? Allt behöver inte vara perfekt för att vara fint och charmigt.
Kram

NHL sa...

Ojojoj, vilket jobb! Inspirerande och vackert! :-)