måndag 5 september 2011

Gäst-DT Helene

Hejsan alla,

Heléne heter jag men använder Mummylade på nätet. Varje måndag under september kommer jag att visa upp lite alster skapade av CountryScraps material men jag tänkte börja med att berätta lite om mig själv;

Jag har pysslat så länge jag minns och alltid varit road av att skapa med händerna. För några år sen fick jag upp ögonen för stämplar och cardstock och fastnade fullständigt. Jag gör gärna kort och askar i shabby chic och vintage och jag är manisk samlare av mallar och tutorials.

Eftersom att min entré i bloggvärlden till en början var nästan uteslutande engelska sidor så föll det sig naturligt att skriva min egen blogg på engelska och det har jag gjort sedan dess, därför är det lite roligt att skriva här =).

Hur som helst, mitt första alster är en liten ljusask med matchande gratulationskort. Asken rymmer tre värmeljus och en liten tändsticksask, tack Kamilla för en lysande tutorial.


Material:
Papper - 7 gypsies Diagram från shoppen
Blommor, pärldekorationer och sammetsband från shoppen - visst är dom vinröda rosorna underbara!
Stämpel - Whiff of Joy
Spetsdoily sprayad med glimmer mist Antique brass
Spellbinder label 18

Sköt om er så hörs vi nästa måndag!

Heléne
http://mummylade.blogspot.com

3 kommentarer:

Kattiz sa...

Vilken ljuvlig ask och snyggt kort, den tutorialen måste jag in och testa med. :) Ha en skön måndag.
Kram Kattiz

Stephi sa...

Vad kul att du gästar! En himla fin ask och kort!

Camilla Ekman sa...

Oh vad vackert!