onsdag 21 september 2011

Halloween inspiration, del 1

Hej på er, idag tänker jag visa lite halloween inspiration. Ja det är en månad kvar men det gäller att börja i tid :-)

Jag har gjort ett halloween kort.

Till detta kort har jag använt halloween papper från Graphic45, ett brunt cardstock, ett orange band och detta maffiga ornament. Både bandet och ornamentet finns,
så är ni intresserad maila Susanne.

Tagen har jag chalkat i olika nyanser av orange.

Denna söta bild har jag hittat på nätet. Den sitter på en spellbinder matta.

Sedan ville jag också göra en godis/present låda.

Jag har använt samma papper som kortet. Blommorna är från en påse med många olika blommor, alla i orange och gult. Bokstäverna är brads som jag klippt av pinnarna på.
I den förpackningen fanns också häxan. (Den är nu på rea)
Jag har också använt svart spets och ett prickigt organzaband.

Uppe på locket finns en cool tärning med döskallar. Den fina blomman ser jag ej,men finns i butiken.
Lite stickles i orange såklart då det ska vara halloween.


Till sist vill jag visa lite roliga etiketter jag hittade på nätet.Jag har fyllt flaskorna med giftig dryck :-) Ni hittar etiketterna här.


Hoppas ni vill kolla nästa vecka för jag har gjort en läbbig kista......huaaa.

Ha det så gott, Stephi





9 kommentarer:

Päivi sa...

Oj vad mycket halloween du gjort!!! Och allt så läckert!!!

Kattiz sa...

Det var mycket, härlig inspiration det! Och det är ju en av mina favorithögtider så tipsen kommer väl till hand. Kram Kattiz

Cornelia sa...

Riktigt läskiga saker! Vackert dekorerat och finurligt ihopkommet!

Malin sa...

Ruskigt vad mycket läskigheter du har gjort :) och som vanligt alldeles underbara idéer.

Ywonne sa...

Mycket otäckheter här *S* Men snyggt som...och fiffigt.

Ha en bra dag...

Ziro sa...

Vilka härliga Halloweenalster!

Sandra sa...

Underbart kort!! Älskar verkligen dessa färger!!
Och godisasken är fantastiskt fräck!!
Härliga blommor och så fint med orange stickles!

Läskande läskiga flaskor! ;)

Ha det toppen!

Majsan sa...

ÅH vad mycket fiint du gjort, jisses vad du kan!

Anette sa...

Vad mycket fint du gjort, jag blir riktigt avis.